These are chat archives for BSData/wh40k

4th
Oct 2017
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 02:45
We all love @alphalas
@acebaur when does this community funded dex become available to everyone?
Because I'm with @alphalas -- fuggit why not
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 02:54
I'm the organizer, so basically the moment it's available for download from GW which is usually Friday night around 8 or 9
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 02:55
Count me in, then LOL
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 02:57
Lol sounds good, PayPal me 1.50 US via friends and family at acebaur@gmail.com
I'll shoot you the link as soon as I have it up
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 02:58
Done and done.
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 02:59
:thumbsup:
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 02:59
:+1: :sparkles:
I just bought a small pile of tanks and Cadians in eager anticipation of making children cry with Leafblower 3.0
CrusherJoe @CrusherJoe wound up owning the actual original "Leafblower" army -- he bought it from Nick Rose when he decided to retire it. We wanted to "keep it in the family".
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:02
Wheee 40K ancient history LOL
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:03
Lol
IG tanks are gonna be NASTY
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:03
They had better be PURE FILTH
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:04
40 punisher shots 😂
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:04
Yes I know
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:05
Be asking other tables "hi I need to borrow some dice? Yes, all of them"
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:05
stop_penis_erect_archer.gif
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:05
😂😂😂😂
I can't decide which doctrine I like best
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:06
well it will be intresting to see the meta shift after this book
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:06
I wrote this back in 2009 after the 5e Guard dex dropped
I get the feeling it's about to be like that again
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:08
never thought id see 5e style leafblower lists again :/
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:08
PREPARE THYSELF
It's coming
And I can't wait
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:09
maybe triple stormraven GK will be great again? lol
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:09
I want to generate a dead Magnus and Fateweaver (aka, "Pinky Ronnie James Dio and The Blue Chicken") in one round of shooting
Then fire up the punisher cannons and cleanse the board of Horror filth
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:10
I the big equalizer will be that deep strike is so much better now
But I haven't played enough to be certain of that
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:10
yeah, im waiting to see how it stack up against deep strike lists
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:10
"Oh, you brought 60 Brimstones? How sad for you."
rolls 120 to-hit dice, re-rolls misses
Hmmmm
SURVEY SAYS: 100% DEAD
CrusherJoe @CrusherJoe flips double birds at WAAC Chaos players
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:12
Lol
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:12
You can't Smite when you're dead
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:12
after hearing the inklings of what ig was getting, i assumed horror spam was dead
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:12
I'll happily drive nails in the coffin
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:12
saddly looks at 100 brimstones :(
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:12
I dislike spam lists of any kind
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:13
TJ you have no idea how bad it can be
Like for realz playa
Brims are bad enough by themselves
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:14
i do. i played against my list as UM with 2 knights. both knights dies to smite in 1.5 turns
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:14
But if you back them up with 5-10 Malefic Lords it's a nightmare of mortal wounds and cheese
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:15
yeah, the malefic lords add in make it sure cheesy
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:17
Malefic Lords aren't just cheesy, they're the whole Cheese Shoppe
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:17
lol
well i guess you will be glad to hear ive switch gears and picked up some admech and death guard
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:19
"Friends! How much would YOU expect to pay for a psyker that can Smite, has a built-in invul save, can roll 2D6 and pick the highest for Advancing, and can turn in to a mini daemon prince on a Perils of the Warp?"
"130 points?" bzzzzzzt
"60 points -- almost half the price of a Librarian on a bike?" bzzzzzzzt
"No, friends, Uncle Forgey has GOT YOU COVERED! For a Malefic Lord you pay the obscenely -- and I do mean OBSCENELY! -- low price of only 30 points! A bargain of truly unbelievable magnitude!"
CrusherJoe @CrusherJoe coughs
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:23
Okay sorry about that
So yes, @flakpanda I'm glad you're switching gears LOL
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:23
lol
just for you @CrusherJoe, all brims and lords and a changeling
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:24
LOL
Brims I can understand
Changeling -- sure, I get it
Magnus -- he looks like Ronnie James Dio in drag, but sure, he's a beast
I draw the line at Malefic Lords, though
I think we should put something in the code so if someone tries to select the Supreme Command detachment 3 times it pops up a dialog box that says, "Are you sure?" with two buttons: "No, sorry, that was a mistake" and "Yes -- I have no self-respect and even less friends!"
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:27
LOL
at a tournament, i have no friends or self-respect. so im ok with it :p
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:28
True
I mean, me too, but man Smite spam is ROUGH
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:28
talk to GW about it. they said it was suppose to be not that easy to get
im ok with chaos getting all the love tho
was disappointed in the konor campaign when imperials won
im also kinda worried about how good eldar and nids are going to be with how IG is
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:33
Oh yeah
That's a concern
The Codex Creep is strong with this one
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:34
the curve was ok, but it jumped here
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:34
There's curves
And then there's quantum leaps
However
That also gives me hope for the SW codex
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:35
makes me wonder about thousand sons
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:36
Which had damned well better have Russ in it
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:36
next one is dorn i think
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:36
Riding a Thunderwolf on each foot and weilding a Power Thunderwolf as a weapon
Good grief why Dorn?
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:37
the eagle reveal on the rumor engine
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:38
Did Bobby G need someone to handle paperwork or something?
The Imperium needs a combat monster and they give is Dorn
I guess they want to sell fortification kits
CrusherJoe @CrusherJoe yawns
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:39
maybe they will work it into the story part after konor pushing back chaos?
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:41
Eh
Maybe Dorn is okay
I just imagine him as he's portrayed in If The Emperor Had a Text-to-Speech Device
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:43
lol
well i think they might be moving to reform the imperium in the story. so combat monster primarchs are later after the reform and a large threat appears?
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:45
The only way I could get on board with Dorn is if he had a rule like, "STALWART DEFENDER: Armies that include PRIMARCH DORN are immune to Mortal Wounds"
That would make me LMAO
.....
"after a large threat appears"?
Are we reading the same fluff? LOL
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:47
i havent really read anything recent
so im rusty
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:47
I'm pretty sure the threat is pretty large with a giant warp rift across half the galaxy and the IOM being up to it's gilded eyeballs in daemons and traitor legions
(I'm no fluff bunny, but that's what I understand the State of the Union to be in 8th Edition)
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:48
yeah, but i feel like that just a start to something. something yet still has to come out of it
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:49
Mortarion was a pretty big something LOL
But I get your point
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:50
@CrusherJoe re: Stalwart Defender
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:50
lol
yeah i get the demon primarch are a huge returned threat, but it feel like the start of something. maybe a horus somehow returns as a god? idk. but somthing
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:52
I'm sad we're getting codex creep again
GW did a great job leveling the playing field it thought at the start
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:52
I can't help but think it's not really "creep" but the establishment of a new baseline
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:53
I guess it also aggravating that SM ate always at the bottom of it
*are
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:54
Oh I know
Believe me, I know
It's been the same in every new edition
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:54
GW doesn't do them any favors by always releasing them first
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:55
SM are poster boys that get the cool new toys, but are lackluster with them
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:55
Yep
Next time I volunteer Tau as Tribute
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:55
Yeah aren't they supposed to have shiny new tech?
Lol
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 03:57
the newest. doesnt mean the bestest
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 03:57
Also can't travel the warp lol
"the Tau are coming sir.."
"how far away are they?"
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 03:59
Lol yep
flakpanda
@flakpanda
Oct 04 2017 04:01
but… they shoot from that far
Alex Baur
@acebaur
Oct 04 2017 04:04
This baseball game is finally over, Jesus that took forever
Dirk Bachert
@Thairne
Oct 04 2017 07:21

guys... guys!
I obviously chose the wrong army.. time to play SoB!

NSFW:
https://warzone40k.com/repentia-cosplay

Jon Kissinger
@alphalas
Oct 04 2017 09:30
Yup
Repentia are in my non-hardcore SoB lists
Jon Kissinger
@alphalas
Oct 04 2017 09:38
Anyone have a line on KV-2 turrets?
WindstormSCR
@WindstormSCR
Oct 04 2017 11:19
@CrusherJoe and this is why my warlocks will be shit forever this edition, because they have an invuln save and even with destructor limiting smite damage to one. They can't be made cheap enough to spam or GG. Shame because thier buffs are so critical and seer councils are fluffy but stupid expensive and awful right now.
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 13:51
I lost a game at Iron Halo that would disagree with you
But he was using Shadow Spectres with them, played as Ynarri, and had Dark Reapers as well. It threw me off and I never got my groove back and lost that game due to mistakes and poor choices on my part LOL
Dirk Bachert
@Thairne
Oct 04 2017 20:33
it has begun...
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Oct 04 2017 20:34
:+1:
Dirk Bachert
@Thairne
Oct 04 2017 20:34
GAWDS THAT IS TOO CLOSE N TOO BIG! :P
20171004_222542.jpg
thats better.
intriguing how a pic makes the 4-colour-red disappear... hm.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Oct 04 2017 21:09
@CrusherJoe what I mean is that yes, warlock buffs are useful, but they're an exceptionally weak link in the army because those buffs are powerful and warlocks are so fragile for the expense they currently are.
too expensive to actually use in seer council style
WindstormSCR
@WindstormSCR
Oct 04 2017 21:15
also I believe GW is now taking the piss in a very unpleasant fashion: https://regimental-standard.com/2017/10/04/the-complete-guide-to-conscripts/
what morale, they don't fucking care if you have a comissar around to blam one