These are chat archives for BSData/wh40k

28th
Dec 2018
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:13
So @CloverFox or @alphalas are y'all working on the open AdMin things? I've got the editor open and can bang them out if y'all aren't on it at the moment
Oh....oh boy. Open up the admin cat and "LINK MUST HAVE A TARGET THAT EXISTS" over and over...so...I'mma just gonna leave that alone and step back from it quietly...
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:42
@/all can I get reactions/opinions on #4334
ignore who posted the topic since he was actually civil please
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:44
I disagree with it on principle, mainly because I both assist with the cat and because (like it or not...sighs) Guard are my primary army and I like having everything in one place.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:44
I meant my suggestion B
it allows for current behavior as the default
there, renamed
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:46
I added a comment.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:48
if I thought v2.everythingweeverwanted was coming sometime this century I would agree
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:49
I mean I'm certain it'll be out before I turn 50
Also, if we wait for that we don't have to do anything with that request.
Which, again, I'm not a fan of
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:50
eh, I can see the utility in having a hide toggle for FW units
some folks DO have LGS/tournaments that disallow it
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:51
I haven't been to a single event in 8e with that restriction
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:51
I have, sadly
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:51
ITC used to limit PL before CA17
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:51
and know oif several more
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 05:52
I mean...if you don't know if a unit is FW or not...you're doing it wrong
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 05:56
I mean, don't get me wrong, I feel like disallowing FW is lame, stupid, and wrong. but at least with the AM cat I get where he's coming from
which is why I suggested option hide over split or default hide
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 06:02
Ultimately I'm not a fan, but the decision will be on @alphalas
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 06:05
well, I was considering doing it globally out of fairness, so its just another NFO toggle
tekton
@tekton
Dec 28 2018 06:07
The argument that “a tournament limited it” seems like a slippery slope...
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 06:08
that's not what I'm using as a fjustification
cleaner edit/view UX for those that don't use or intend to use it is
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 06:21
So I'm going to argue that there should no longer be a distinction of "FW Units". FW is no longer the boutique that it was. FW is "mainstream" and dividing it out is an old way of thinking that should be abandoned, IMHO
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 08:23
I don't disagree that excluding FW is a stupid idea.
but the ability to hide them may provide some sort of usefulness to some users, thus the discussion item
#4342 ... is reading comprehension a dead skill?
and grammar, come to think of it :(
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 11:43
We should not call out fw as separate. It is part of the game. End of story.
If cat owners are implementing date sources properly you can see which are fw on the list
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 11:59
And yes. Reading is hard. If your issue is closed just open another until tomorrow get your idiotic way lol
You°
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 12:01
idk what #4343 is even saying at this point. i assume it's the same person, but i have no idea what they're trying to get across
all i can think is it's been passed through google translate
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:01
I have decided. each mention of v2.chupathingy will be referenced with a different mythical animal each time.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:06
oh, you mean bscribe v2.pegasus?
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:07
Now you get it!
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:07
for a moment i thought you were on about that earlier bug report
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:08
BCBs?
or 4343. I told 4343 to stop using a translator and either find someone who knows english, or post in his native language.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:09
yeah, that one
where it was on about "default, choice, v1, v2" or something
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:09
haha yea that was odd
I'm guessing he wants to not equip intercessors with anything?
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:10
i think it's the same one as @WindstormSCR was dealing with, where they want to take two melee weapons on the sergeant
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:10
but again, it's hard to tell what google translate wants.
I thought so, but unless Wind redid that entire OP, his was actually legible.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:12
well it has similar properties, like misspelling sergeant, putting spaces before punctuation, mentioning seventh edition
they seem to me misunderstanding how the wargear option of "X may either Y or Z" works
they want X to do both Y and Z
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:17
silly confused man.
That's not how it works
lol
I guess we'll learn more about this mystery man with his next issue raised.
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:39
lmao
Are people trying to just change points and citing CA2018 now
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:40
not the first time i've seen that one
the regular Phosphor Blaster was changed to 6pts, but not the Heavy one
Jon Kissinger
@alphalas
Dec 28 2018 13:49
In regards to hide FW in AM my answer is:
(Fucking mobile not supporting images)
No show/hides
I’d even go as far as to say no splitting even when 2.cryptid comes out
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:54
it'll go the other way. more catalogues will have their FW options included by default, without the need for child forces
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:55
I mean, we can split things for performance if we have to in v2.puma and still link them in by default
That's why I said it won't actually do anything for that discussion - the cat splitting will be performance only and not used to hide shit
Jon Kissinger
@alphalas
Dec 28 2018 13:56
Treating FW as anything but default 40k is is my mind, idiotic
Fair
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:56
Agreed
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:57
libraries will be invisible to users. they wont even know they're there
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:57
And before you ask, Puma is a mythical creature Griff.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:58
what's the vid? i cant watch at work
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:58
Lol, rvb.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 13:59
ah. was never much into halo
Jon Kissinger
@alphalas
Dec 28 2018 13:59
Blargh chicka honk honk
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 13:59
gasp How dare you.
Shizno.
RVB is definately worth the watch
at least the blood gulch seasons
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:03
So, now that I'm done playing devils advocate
the results of this discussion please me, and one of you can close that discussion thing with a comment :P
since I'm in the "treating FW as separate is dumb" camp too
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:06
Glad to hear our guidelines are what we actually think :p
whoof. Guideline #1
well that needs to change.
lol
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:09
revision for no. 1 would be something like "only widely used entries that are consistent across all forces"
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:09
that can be done when v2.kraken arrives
everything can be libraries :smile:
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:10
Is the GST a library, or are the cats libraries?
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:10
well, I assume that will be a "we're going to break all yo lists" moment anyway
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:10
twilight zone
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:10
GST is a library
yeah, i'm assuming it's a "break yo lists" moment as well
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:11
For some lists.
Xenos gets a pass
and knights
lol
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:11
well i'm gonna take some time to re-implement some ugly stuff in nids lol
have you seen the hive guard output?
IT IS TERRIFYING
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:12
@Kohato maybe gets a pass, depends on if I have to unfuck ynnari again
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:13
True. Beer Cheese may need to be unfucked.
Hive Guard that bad?
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:13
i cringe every time i see it
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:14
Glands/Sacs is what kills it
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:14
Hive Guard [13 PL, 288pts]
. Hive Guard: Impaler Cannon
. Hive Guard: Impaler Cannon
. Hive Guard: Impaler Cannon
. Hive Guard: Impaler Cannon
. Hive Guard: Impaler Cannon
. Hive Guard: Impaler Cannon
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:14
Otherwise collective can fix that right up
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:14
yeah
hopefully children on links will help with that
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:15
wait
Does the whole unit need sacs/glands?
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:15
yeah
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:15
Oh then collective fixes that shit now.
Make 2 hive guard entries - one with each weapon, then move the sacs/glands to the top level.
take a gander at wraiths.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 14:16
yeah, i know
thats how gants do it
i was mostly avoiding breaking lists, since i thought v2.dragon was near
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:17
Yea, I used to think silly things like that too.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:18
I'm operating under the assumption that v2.lemmings is vaporware :P
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 14:18
v2.sasquatch?
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:18
Hey, if KH3 can come out
i'm sure BS can be updated too
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:19
2019 is the year of plastic sisters, so who knows
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 14:19
...so they say
"Emperor Willing"
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 14:19
the year of sisters and of v2.leoplurodon.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 14:20
and hopefully a less fucked up codex for them
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 14:26
Here's hoping.
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 15:23
So I've discussed this with a couple of folks and have all come to the same conclusion -- a single relic in a Vigilus detachment doesn't cost any CP. Is that right?
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 15:25
my reading was that you can take it instead of one from your faction's relic list
i.e. you have to be able to take one in the first place
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 15:25
That makes sense.
If it's your "first" relic from primary detachment then no CP cost
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 15:27
if it's your "Warlord relic" (i.e. you dont have any other relics) then yeah, it's free
but you can equally use your codex's relic stratagem to take it instead of one from the list specified in the stratagem
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 15:36
Detachment CP unlocks it as an available relic for that detachment's characters.
How you get more relics is still normal.
So 1 from Warlord - if you're in that detachment allows you to take the vigilus relic, or normal ones.
No extra CP needed :D
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 15:37
Also -- is there a way to denote "Reinforcement Points" in BScribe?
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 15:38
set the roster points limit
so it'll say "1475/2000" or w/e
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 15:38
Correct. Otherwise no.
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 15:38
Right -- but that doesn't call them out
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 15:39
Nope. Could always add a NFO option in GST for it though.
1 Point each, unlimited selections.
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 15:39
yeah, it's just assumed that when you dont spend all of your points, the rest are reinforcement points
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 15:39
But yea, that's always been my assumption
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 15:40
I think we should add it in GST
I think it's a good idea
Will Pattison
@GenWilhelm
Dec 28 2018 15:42
we could do
assuming it doesnt do weird things with having hundreds of selections
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 15:44
No clue how it would behave
CloverFox
@CloverFox
Dec 28 2018 15:56
@CrusherJoe i finished the AdMin changes last night, pull request is up, it fixes #4340 as well so i'm not sure how that's gonna play with your branch, it should merge in okay if you wanted to pull it into your branch instead
Jon Kissinger
@alphalas
Dec 28 2018 16:13
@CrusherJoe your broken link issue was the battle honors/custom characters implementation
Import new GST
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 16:14
I didn't actually do anything @CloverFox I saw you had fixed the open issues and left it alone
@alphalas it was BScribe needed to be updated LOL
Jon Kissinger
@alphalas
Dec 28 2018 16:15
Lol that too probably lol
But yeah I just gotta do BA nonsense
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 16:16
@CloverFox I can merge your PR
#4345 ...um...way to not encourage me to disbelieve your credentials with your opening sentence.
CloverFox
@CloverFox
Dec 28 2018 16:20
i must admit, i did have a good chuckle at that
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 16:22
I don't like to admit to being an ugly American but English is the only language I have competency with. I know some words and phrases from other languages but I know at best I would sound like a wanker trying to sound out words and concepts in any other language. So whatever Anon's primary language is, I'm certain his English is better than my $other_language
But please don't try to lecture native speakers on the proper interpretation of a sentence or sentence structure or the words that modify/affect it
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 16:24
Aww. The 3rd grade english professor got mad.
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 16:25
I'm fairly confident that teaching English at a third grade level does not make one a "professor". Maybe that's what "professes" means?
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 16:26
He's professing to know english.
He's just incorrect.
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 17:49
Mmm, I like being able to make a necron batallion that is actually decent on paper.
*Brigade
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 17:50
What's a "Necron Brigade"?
That's like 2.yeti
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 17:50
CA made that shit real.
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 17:50
Fake News
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 17:50
30 warriors, 20 immortals, Lord, Cryptek, Overlord, 12 wraiths, 10 scarabs, 2 Heavy Destroyers, a DDA, 5 Lychguard, 5 Deathmarks, and a Nightbringer.
Not cheesy, or the best - but a workable brigade.
Just gotta abuse the shit out of mephret strategems with the extra CP.
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 17:59
That doesn't sound awful
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 18:00
I didn't think so. Again, not the best - but having any workable brigade is more than necrons used to be able to do :D
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 18:31
#4345 closed because its the same fuck on a crusade for individual weapon selections
if they wanted it that way, it would be worded like deathwatch is
its not, so he can fuck off
CloverFox
@CloverFox
Dec 28 2018 18:32
it would say "each model" not "all models"
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 18:39
Hey
Hey
He's an ENGLISH PROFESSOR!
Sorry, English Profess.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 18:39
And I'm King of England
its staying closed
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 18:40
You're doing BA now yea?
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 18:40
that's @alphalas
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 18:40
oh derp
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 18:41
I'll do Space marines though, and DA since I haven't seen @Thairne about and I have a campaign using them coming up
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 19:29
Welcome back @Mad-Spy
Earl Bishop
@DrTobogganMD
Dec 28 2018 20:48
lmao
This is amazing
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 21:11
here, in big bold caps your poor grasp of english can understand: GO AWAY
is about how i feel
Iain Launchbury
@Mad-Spy
Dec 28 2018 23:45
@WindstormSCR, @Kohato, I don't really know why this person is appealing to me, but I've put my opinion on #4348 as well, to say that I also disagree with their interpretation.
WindstormSCR
@WindstormSCR
Dec 28 2018 23:46
well, they have shown mixed weapons, but its always deathwatch
Joe Beddoe
@CrusherJoe
Dec 28 2018 23:59
...which is kinda DW's thing, isn't it?