Where communities thrive


  • Join over 1.5M+ people
  • Join over 100K+ communities
  • Free without limits
  • Create your own community
People
Activity
  • 02:22
    kimbyungeun opened #4098
  • Dec 15 19:47

    Aaronontheweb on dev

    TypeExtensions.TypeQualifiedNam… (compare)

  • Dec 15 19:47
    Aaronontheweb closed #4071
  • Dec 15 19:47
    Aaronontheweb closed #3767
  • Dec 15 19:47
    Aaronontheweb labeled #3767
  • Dec 15 19:47
    Aaronontheweb labeled #3767
  • Dec 15 19:47
    Aaronontheweb milestoned #3767
  • Dec 15 19:44
    Aaronontheweb labeled #4097
  • Dec 15 19:44
    Aaronontheweb milestoned #4097
  • Dec 15 13:23
    Aaronontheweb commented #4096
  • Dec 15 13:22
    Aaronontheweb commented #4093
  • Dec 15 13:16
    ismaelhamed commented #4093
  • Dec 15 13:04
    ismaelhamed edited #4097
  • Dec 15 13:04
    ismaelhamed opened #4097
  • Dec 15 12:50
    ismaelhamed commented #4096
  • Dec 15 12:48
    ismaelhamed commented #4096
  • Dec 15 12:05
    Aaronontheweb commented #4096
  • Dec 15 11:43
    ismaelhamed commented #4096
  • Dec 14 19:13
    hwanders commented #4096
  • Dec 14 13:05
    IgorFedchenko commented #4085
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
LOL
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
just finished
I give myself a 10/10 A+ good job
errr :partly_sunny:
just kidding - I thought it turned out pretty well.I
I
I'm just jealous that Scott came up with all of the good analogies first :p
Arjen Smits
@Danthar
@rogeralsing Btw async await is broken in nuget 1.0 package
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
yeah we've put a lot of fixes in for that since 1.0
Arjen Smits
@Danthar
I feel like your a broken record ^^
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
#886 is the last big one
lol
Arjen Smits
@Danthar
@Aaronontheweb Yup i know, Found one myself.
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
maybe it's by design so people start using PipeTo
;)
Arjen Smits
@Danthar
lol
Ow I ran into something else thats not so obvious at first
(let me create a quick gist to illustrate)
Arjen Smits
@Danthar
 Receive<WorkComplete>(_ => {
      //this never gets called, unless..
   });
never gets called. because the worker.tell(new StartWorkFor()) does not have a Sender reference
this is because the local actor context was not captured/ closed over
so you need to fix that by doing this:
 worker.Tell(new StartWorkFor(), Self); 
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
that makes sense
Arjen Smits
@Danthar
its obvious for me, Because I know how Akka works. But its not so obvious from a newbie perspective
so maybe this should be something for the docs
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
yeah, this is a bit of an abstract concept and one of the reasons why I want to burn async / await with fire
Arjen Smits
@Danthar
hahaha
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
closures are a fact of life for asynchronous programming and this is an instance when it's unavoidable
have to close over the part the context you need to set up the next call inside a continuation
PipeTo and TPL methods make it explicit
async and await just silently fails
_<
Arjen Smits
@Danthar
But in this case. the subscription isn't async. Its just a closure/anonymous method func.
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
guess that emojii doesn't work
yeah, you're right
Arjen Smits
@Danthar
i could do rabbitbus.SubscribeAsync
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
that's something we're just going to have to educate people on - I make a point of doing that in Akka.NET bootcamp
Arjen Smits
@Danthar
then it would interpret the func im passing, as a Task
:nods:
I have hold off on doing async await stuff in the example I just displayed. Due to the current bugs with Akka
All kinds of wierd stuff happens once I do that lol
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
PipeTo is your friend
just sayin
Arjen Smits
@Danthar
PipeTo marshalls it back to the original actor context?
Aaron Stannard
@Aaronontheweb
nope - turns the result of a task into a new message
it's just an extension method
Arjen Smits
@Danthar
owyeah. I know that
just realized. isn't it 02:00 over at your place now?