These are chat archives for arenanet/api-cdi

18th
Apr 2017
Darqam
@Darqam
Apr 18 2017 00:44
@Eearslya didn't even know https://wiki.guildwars2.com/wiki/API:Changelog was a thing >.>, but I guess archomeda has it covered now
so.
/v3/{maps,continents,regions,floors}
helpfully, the ids will not correspond to /v2 ids
🤢
I'm just going to punt on this forever
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 01:36
okay... apparently a silverwastes map i'm in, there's some banners that exist for 11 days now
and all mordrem threat events are bugged out :')
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 01:53
ran 3 map completions, got 3 transmutation charges... heh... it feels like the game is telling me something :D
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 01:59
so yeah... /v3 eh? :P
Michael Dougall
@madou
Apr 18 2017 06:32
woo v3
Edgar Doiron
@Coffee4cr
Apr 18 2017 13:08
nice
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 16:21

The Active Guild Member achievement, which can no longer be earned after the retirement of Influence as a guild currency, has been moved from the General ? Community category into the Historical ? Retired Achievements category.

? seems like unicode fail :P

An option called Disable Player Item Chatter has been added to the Sound Options tab. Enabling this option will disable all chatter voice-over from player items such as the Replica Job-o-Tron Backpack, tron-themed salvaging tools, and tron-themed gathering tools.

FINALLY

give my thanks and <3 to the person who implemented that
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 20:47
well, i suppose with today's patch the SAB dailies were added
JC123
@JC123
Apr 18 2017 20:58
sab dailies?
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:00
oh yeah i mean on the API
they were missing before
#477
JC123
@JC123
Apr 18 2017 21:01
ah right yeah no new ach in game
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:01
@lye mentioned that there were some backend changes compared to last year
JC123
@JC123
Apr 18 2017 21:03
chunk struct changes = lots of map files were updated tho
wait did the sab dailies show up in the API?
I actually don't remember how the implementation for that worked
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:14
didnt you write it :P?
I have the memory of a goldfish
Looking through the changelog for the commit
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:14
well then.
:tada:
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:14
unless @queicherius has done some magic i dunno
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:16
https://api.guildwars2.com/v2/achievements/daily not sure if it's supposed to show up under special
but in this case it isn't
wait
It's not a "daily" daily.
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:17
special is only for wintersday and halloween right
since those are under the actual dailies
There's a hardcoded "daily" achievement category that's displayed in the UI
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:17
my brain hurts
That's what's displayed in /v2/achievements/daily
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:17
well technically fractals is also not a "daily daily" right?
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:17
why do we have so many different dailies
@windwarrior there's actually a separate hardcoded group for fractal dailies >_>
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:18
yeah I know, but it is not displayed in the daily achievement UI thingamagic
fair
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:19
so to keep it consistent, I would put all daily categories in /v2/achievements/daily
which happen to be: The actual dailies, SAB/Other festivals, Fractals, Ember Bay, Bloodstone, Bitterfrost and Lake Doric
that would be the same as hero panel -> achievements -> daily category shows
but the LWS3 map achievements probably need a required_access then
blergh but then I need to maintain that list of achievement categories that are actually dailies
I'm not actually sure if that's even exposed anywhere
like, whether an achievement resets daily
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:22
just giving my 2ct
feel free to ignore ^^
I think your idea is good, I'm just mulling (lamenting?) the implementation
/v2/achievements should probably specify when/if the achievement resets
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:23
what resets dailies? a bunch of game scripts
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:24
well, the achievements that are considered dailies ingame, have their process not tracked by the api, so maybe there's a way to find it out there?
So each character/account blob has a set of bitvectors that represent arbitrary progress
Each bitvector has a set duration (permanent/monthly/weekly/daily)
When you log in, if a reset has occurred since your last login, the map instance server resets the appropriate bitvectors
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:25
right, so that part is totally unaware of the existance of achievements
yep!
Achievements just reference offsets into a specific bitvector; if you've got that bit set the achievement is considered gotten
There's no list of achievements that you've been awarded, just the bitvectors
(I'm glossing over some details; it's not strictly a bitvector since the entries can track counters and stuff, but whatever)
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:26
pretty cool
and pretty optimal too
as in, spacewise
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:26

blergh but then I need to maintain that list of achievement categories that are actually dailies

shouldn't that be everything in the group 18DB115A-8637-4290-A636-821362A3C4A8?

is it?
I think so?
"Achievements that change on a daily basis."
lol okay then
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:27
oh lol easy
in any case, the progress duration should probably be specified on /v2/achievements; I'll open an issue for that
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:28
:+1:
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:29
valid_until: some_timestamp | 2032?
ehh are daily/weekly resets at the same moment in both NA/EU?
I thought they were at different times
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:30
EU is 0:00 UTC?
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:30
EU Is 0:00 UTC indeed
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:30
not sure if NA is different
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:30
the wiki doesnt list a difference
so assuming its the same
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:30
0:00 UTC is when v2/achievements/daily changes
yeah hmm, wiki's probably lright
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:31
well @lye probably plays on NA
so you should know right :P
0:00 UTC for dailies, 0:30 UTC Mondays for weeklys
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:31
9:30 for weeklies?
as in guild missions/raids
oh it's 00:30 UTC-7
derp
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:31
timezones...
with daylight savings I can never keep times in my head
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:32
timezones are a terrible plan
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:32
timezones are fine
it's just daylight saving stuff
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:33
can you add the reset time to /v2/achievements/daily? because I'm a bit paranoid that I'm loading and caching them at 0:00:01 UTC and the endpoints hasn't switched over
there is no way to tell if I got the new dailies already
I guess I could diff with the last known ones
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:34
it probably has a 5 minute cache timer too?
I think it's longer than 5 minutes actually
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:34
i feel like i've asked before if the cache is on a timer to expire for daily achievements and things
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:34
huh, I'm loading the dailies at 0:01 UTC and I checked a few times and they always changed correctly instantly
what really
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:35
yup
that's ... that's weird
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:35
Might have gotten lucky?
maybe my cache is broken!
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:35
yeah, i checked some time ago too
it seemed to change instantly after reset
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:36
maybe past lye was smart enough to handle the reset?
or the cache is broken
/shrug
Quaggan BooOOoot
@QuagganBooOOoot
Apr 18 2017 21:36
¯\_(ツ)_/¯
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:38
well, having a "reset": "2017-04-19T00:00:00.000Z" in /v2/achievements/daily{,/tomorrow} would be cool
yeah
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:39
so everyone can use that as cache expire time
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:39
blob
who thought this was a good idea to make vendorable
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:39
and if the endpoint returns a date in the past (for example time drift between sever/api) just not cache it
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:45
@lye, do you have an easy list of the API changes? or are #442 and #477 the only things?
uhh I'm still going through it
I don't really have a good way of tracking backend changes unfortunately
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:46
i'm trying to at least add the recent changes immediately to my wiki page
before i forget them
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:46
:P
I should really start using milestones and assigning issues to them
the annoying bit is that I can't put release dates on the milestones
(since they're not public) -- and I'm undoubtedly going to confused myself
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:46
oh :(
I should just start doing that, blerhg
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:51
earlier today i was going through the first posted changelogs on gitter, and many of them were "requires backend support" :P
kinda annoying since i don't know when they actually went live
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:52
the issues for those should have been closed as soon as they went live?
joke's on you, I usually don't know when they'll go live either
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:52
but hey, i'm now at april 2016, only 1 year behind
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:52
if its new endpoints they should be in my gist
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:53
i don't even know the issues on github
i'll probably have to match it later urgh
@darthmaim most of the changes these days aren't new endpoints; they're additions/fixes to existing ones :<
though I should have some new endpoints tomorrow
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:53
hype
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:53
:clap:
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:53
it's not even friday
#185 and #396
ehhhh I don't wanna wait until friday
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 21:54
:D
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:54
its friday somewhere in the world universe?
that's the spirit
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 21:57
friday is just a definition
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 21:58
looking at the skill related issues you just closed, https://api.guildwars2.com/v2/professions/Elementalist should include the elite overloads in skill skills
brm
arenanet/api-cdi#491 gitter pls
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:00
would make sense to get that in with adding specialization: 123 to those objects
there was an issue for that already I think
there is
but on the professions endpoint there needs to be a place for the overloads to go
and -- on a related note -- which professions yield which stolen skills
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:01
:+1:
ugh and /v2/pets needs skill references too
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:02
well, for the overloads I think it would be fine to just have {"id": 29706, "slot": "Profession_1", "type": "Profession", specialization: 31}
oh just under the skills array? that makes sense
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:03
yeah
same for thief skills really, just add a "slot": "Profession_2", "profession": "Warrior"
that makes sense; that's where the guardian and mesmer profession skills are I think
I'm gonna leave them distinct issues though since they're all one-offs I suspect
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 22:04
goes wrong on engi tho
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:04
the normal attunements are already there
@windwarrior skills have toolbelt_skill fields already so that should be straightforward
for some interpretations of "straightforward"
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 22:04
yeah
hmm, necro shroud skills
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 22:04
and DH/Guard's f1-f3 change depending on spec/no spec
and mesmer gets f5 from chrono
and rev gets f2 from herald
ugh yeah DH FN's aren't in there
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:05
we already have conditions in the skill objects, like "attunement": "Fire" or "offhand": "Dagger", should be good to add "profession": "Elementalist" for stolen skills
herald's F2 is in there
@darthmaim yeah that makes sense.
windwarrior
@windwarrior
Apr 18 2017 22:05
just listing anomalies again ^^
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:06
maybe change "profession" to "source" or so
I also want "attunement": "Fire" on the actual attunement skills, because there is currently no way to map slot -> active attunement. Other skills reference the required attunement, but the attunements don't expose their name
Hmm, that's fair.
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:10
just adding it to https://api.guildwars2.com/v2/skills/5492 would be fine
hmm.
/v2/buffs
probably not a can of worms I want to open.
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:11
hah, the flip skill of that is the overload which already has "attunement": "Fire" :O
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:12
what about opening a box of cats; cats are cute right?
:P
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:13
we already have the :cat: endpoint
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:13
buffed :cat:
brb making the API randomly return a picture of Chauncey von Snuffles III instead of the correct images
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:14
:D
I'll have to remember that for next year
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:15
well, if you want to open a new endpoint of worms, how about container previews :D
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:15
lol
;_;
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:16
there's an open issue for that
yeah there is
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:16
#388
I should just do that; it might only take a day
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:16
you well never know if you don't try
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:16
(while you're at it, can you sneak in chance as well? :cat:)
∴ don't try if you don't know
@Archomeda nope lol
I LIKE MY JOB
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:17
heh :worried:
can't say i never tried!
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:17
blob
I was gone for like twenty minutes guys c'mon
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:18
@Eearslya rip email
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:18
we didn't have an issue spam in quite some time
yeah I've been slogging for awhile
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:19
i am actually looking forward to reach the months where there haven't been any updates to the API... i didn't think i would ever say that, man this changelog
hah yeah there was a good, what? 4-month stretch?
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:20
january - march 2016 is just as much text as june - december 2015 ;-;
possibly?
I think like, august-dec 2016 is basically empty
"lye goes on an adventure and gets in trouble with the law"
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:21
oh, whoops? :worried:
turns out that building a log cabin in the woods is both more difficult than it sounds and also a federal crime if you're felling trees on a natural reserve
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:29
:(
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:30
ah, whoops :(
(I'm just kidding)
JC123
@JC123
Apr 18 2017 22:30
or are you
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:41
;3
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:41
even the two not labeled as you
are from you
XD
OH
I almost forgot, hmmm
yeah but only from the current match
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:43
I'm interested to see what we had reset night
considering BG had an 8 KD at one point
guild id pls
                {
                    "guild_id": "4BBB52AA-D768-4FC6-8EDE-C299F2822F0F",
                    "deaths": {
                        "red": 0,
                        "blue": 32,
                        "green": 0
                    },
                    "kills": {
                        "red": 0,
                        "blue": 45,
                        "green": 0
                    }
                }
There's a couple of bugs with it -- (1) EU data isn't tracked, and (2) the kills/deaths are always your team (rather than who killed/was killed)
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:44
..I just realized, is searching by guild name still a v1 only thing?
/v2/guild/search?name=foo
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:45
oh whoops
15CEC1FA-3286-40B6-B687-1E8F80970C4D
uhh which tier also
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:45
2
we dropped ;;
what the fuck
                {
                    "guild_id": "15CEC1FA-3286-40B6-B687-1E8F80970C4D",
                    "deaths": {
                        "red": 0,
                        "blue": 113,
                        "green": 0
                    },
                    "kills": {
                        "red": 0,
                        "blue": 1199,
                        "green": 0
                    }
                },
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:46
HA
they're gonna love that
I think the kinks should be worked out with the next release
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:47
wait, EU data isn't tracked? :P
yeahhhhh I made some mistakes because I'm a baddie
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:47
is this actually live or not?
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:47
So, wait, is the data just an array of objects?
I'm querying a live backend server
the API frontend bits aren't implemented yet
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:48
ah fair
@Eearslya yeah
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:48
Why not an object of objects with guild IDs as the keys?
Ehhh this is how the backend server serves it
I'm not sure what the frontend is going to look like yet
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:48
Ah, got it
I'm probably not going to expose the whole blob
probably only (1) top N sorted by kills, (2) top N sorted by KDR, and (3) query by guild id
darthmaim
@darthmaim
Apr 18 2017 22:49
we have [{id: xx}] for other endpoints and not {xx: {}}
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:49
it is going to be skirmish or a whole match?
this is whole match
I don't believe there's an event emitted on skirmish end
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:50
-_-
yeah :/
Can add that as a future refinement
alternatively, you can store the data yourself >__>
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:53
oh, now that i'm actually booting up the game; why do my charr look like they have a close-up on the char select screen -__-
plus, i liked the HoT background :(
Eearslya Sleiarion
@Eearslya
Apr 18 2017 22:53
because cats are natural divas
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 22:57
Gw2-64 2016-01-06 00-06-20.png
Gw2-64 2017-04-19 00-56-49.png
that difference :(
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 23:07
also, yes; i haven't changed that character ever since i created him :D
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 23:25
1st milestone! :tada:
@Archomeda this will let me group all the bits and bobbles by GW2 release and assign dates to the milestones
So they can easily be paired up with e.g. the changelog
Archomeda
@Archomeda
Apr 18 2017 23:26
cool :D
Also this might help me not lose issues in the mists
• Fixed a bug that caused the art on the Character Select screen to revert back to the pre-Heart of Thorns view.