These are chat archives for exceptionless/Discuss

21st
Mar 2016
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:10
@BillHenning obviously this needs a lot of styling.. But I wanted your feedback before I start on the layout
Screen Shot 2016-03-21 at 11.09.59 AM.png
Kinda think I should have three rows
with labels
but then again do they really need labels?
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:11
this kicks in at small width?
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:11
yes
only on mobile
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:12
hmm, could you make the top row go full width and make the cols like 50% with ellipses if there's text overflow in them?
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:12
not sure on overflow...
but yeah I could make it a single row with 50 50
could probably do overflow with css
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:13
two row like that would probably look good (filter in bottom row)
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:13
ok
I’ll work on that and then let you know when I’m done :)
ty
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:13
sure
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:33
@BillHenning still need styling (rounded corners.. padding.. etc.. ) but like this
Screen Shot 2016-03-21 at 11.33.09 AM.png
don’t really like how the text is being centered :(
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:34
yeah not sure centering will work
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:34
or do you want those to be individual boxes?
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 16:35
what does that look like when it gets expanded?
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:36
pretty sweet
Screen Shot 2016-03-21 at 11.35.51 AM.png
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:36
yeah go with that! :)
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 16:36
yeah, you are making this hard on yourself… if you use the norma header dropdowns then it will work automatically.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:37
sigh
it’s not really a navbar on mobile tho
it’s in a container
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 16:38
it changes it for you automatically.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:39
yeah I get that
sigh
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 16:40
we are kind of going against the grain with doing the normal dropdowns in the header, but I like those, so we have to figure how to make them render the same as the default header dropdowns in mobile.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:40
trying to reuse the code that’s there
not rewrite everything
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 16:40
@BillHenning what do you think of the desktop header? https://dev-app.exceptionless.io/type/error/dashboard
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:41
btw been watching this in the background
next ui rewrite in 1-2 years is going to use rx
or down the road :)
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:44
desktop header looking good... only thing i don't like is that if i type in a filter and tab off, nothing updates for a few seconds... no "updating filter" message either
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:44
your against dev
which is slow
probably should have a loading mask of some kind tho
but yeah
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:46
random observation... the user icon in the top right of the desktop header has a white border around it that makes it stand out a lot... might look better toned down a bunch
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:53
nice catch
fixed
it’s starting
guess well see if @srijken is buying a new mac today hehe
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 16:59
eric thinks they won’t release any new speced mbp’s but I think they will do a refresh with just updated cpu’s.
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 16:59
wow, they support Edge for their broadcast
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 17:00
isn’t it insane a company would take down there store for hours just for a news release and there sales ski rocket
nice :)
check your user agent
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 17:00
and NOT Chrome
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 17:00
[ ] not rekt [x] rekt
or a PC with Microsoft Edge on Windows 10.
here goes my wallet, marissa needs to go on my phone plan and her iphone 5 is dead
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 17:05
soap box
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 17:05
Working on this menu makes me wish I had xaml
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 17:06
No, don't need labels. The selected values are descriptive enough.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 18:33
exceptionless/Exceptionless.Net#88
looks like we don’t handle “0” or “1” when calling config.settings.getBoolean()
probably should as most programmers associate 0 or 1 as representing a boolean value.
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 18:36
yeah
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 18:57
ejsmith
lol
wrong window
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 19:07
so
looking into using the nave stuff
Screen Shot 2016-03-21 at 2.07.21 PM.png
will break everything in our current menu
on full desktop that we want and probably set us back on formatting
I can get it to look like above without very much work
not happy but it’s 1000% better than what was there before
I’ll also fix that menu hee
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 19:09
what the heck are you doing?
Bill Henning
@BillHenning
Mar 21 2016 19:09
lol
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 19:10
guess rewriting everything to use list elements
and breaking the look of the desktop site
..
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 19:10
dude, I will look at it.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 21:31
Screen Shot 2016-03-21 at 4.30.07 PM.png
Screen Shot 2016-03-21 at 4.29.45 PM.png
updated to use the navbar completely
there are definitely issues with the css
and I tripple checked all styles
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 21:32
css is not your thing, eh? :-)
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 21:34
no
kinda hate it
lol
I’m not a designer
at all
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 21:34
kind of important thing
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 21:35
I try but css is a pita
do you want me to continue down this path
and you finish it up
:)
or revent and try to get just the mobile menu looking better
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 21:35
sigh, just leave it.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 21:35
revert?
Sander Rijken
@srijken
Mar 21 2016 21:35
css sucks in the way that it creeps down into your elements
that’s what I like about developing with webcomponents/polymer
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 21:39
yeah'
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 23:22
I have a bunch of redis metrics for my app and a dashboard to display them in the app. Pretty handy. Definitely want to get this into Exceptionless.
problem is that right now I am storing all metrics in 1 minute buckets… so when you query that for say the past 24 hours… it creates a TON of redis gets. I need to do some more work to roll the metrics up into larger buckets as time goes on.
we have also been playing with influxdb which is really awesome for metrics storage, but I don’t like having to take on another dependency to run the app.
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 23:41
cool
I just commited the updated searchbar in one large commit
so you can revert if you want
2 known issues.. dropdown on desktops show at different sizes there is a margin or something under the first buttons.. trying to figure out where it’s coming from… the search box is percentage base and can overflow.. it needs to jsut fill the content area
Eric J. Smith
@ejsmith
Mar 21 2016 23:50
don’t see your changes
Blake Niemyjski
@niemyjski
Mar 21 2016 23:58
build failed
rebuilding
I need to go workout
the menu issue has something to do with the avatar nav bar… (kidding me) nothing in the computed styles is throwing it off but if you delete it goes back to normal
lol
<3 css