These are chat archives for jescalan/roots

25th
Oct 2016
oliver41
@oliver41
Oct 25 2016 09:14
May be just start with the intro video of your marketing site for spike on spike.cf
Jeff Escalante
@jescalan
Oct 25 2016 14:10
That's on the todo list, its only not done yet because I have had some A/V issues with my microphone. It will be done before spike's public release for sure :)
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 15:41
btw, I just consulted the spike docs on spike.readme.io and they are awesome! thx much @jescalan!
Carl Morlock
@gin93r
Oct 25 2016 15:46
I'm a little OOTL on Spike - Is this a successor of Roots? Or something different completely?
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 15:49
sorry @gin93r … you are right, this is still the roots room :wink:

oh and yes, successor of roots

https://gitter.im/static-dev/spike

Carl Morlock
@gin93r
Oct 25 2016 15:51
@tkraak Ha! That's completely fine, I'm just curious about it now that I've read a bit of the docs you linked to.
Jeff Escalante
@jescalan
Oct 25 2016 15:51
we have a gitter room for spike as well https://gitter.im/static-dev/spike
happy to take any questions there :tada:
oh, you already said this
welll yep
Carl Morlock
@gin93r
Oct 25 2016 15:51
Haha.
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 15:52
@jescalan … I was just looking for your medium post for @gin93r
but can’t find it on https://medium.com/static-dev
Carl Morlock
@gin93r
Oct 25 2016 15:53
So if I'm reading correctly it sounds like it's less opinionated as far as libraries. Which sounds great.
Ok I said that before reading "An opinionated static build tool, powered by webpack"
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 15:55
I was just waiting for that one :smile:
Jeff Escalante
@jescalan
Oct 25 2016 15:55
Oh yeah, so I have another post about roots -> spike im working on but havent published
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 15:55
I would say more opinionated, but also way more flexible
this might be helpful
feedback welcome
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 15:56
yeah, that’s the one I was looking for … thx!
Carl Morlock
@gin93r
Oct 25 2016 15:57
Yeah - I think when I say opinionated I mean it differently. Like roots using Stylus out of the box. Flexible is probably the better word.
Tom Kraak
@tkraak
Oct 25 2016 16:05
:clap:
Carl Morlock
@gin93r
Oct 25 2016 16:07
Nice article @jescalan ! :)
Jeff Escalante
@jescalan
Oct 25 2016 16:20
thank you guys :sparkling_heart:
Daniel Box
@dbox
Oct 25 2016 16:21
:ok_hand:
Caleb Eby
@calebeby
Oct 25 2016 18:44
@jescalan Any plans for "sugar" syntax input for Babel?
Jeff Escalante
@jescalan
Oct 25 2016 19:10
ooh interesting question
but nope
i think es6 is good enough
doesnt benefit from whitespace-significance as much as html/css do