Where communities thrive


  • Join over 1.5M+ people
  • Join over 100K+ communities
  • Free without limits
  • Create your own community
People
Activity
  • May 17 04:59
    ZhongKang97 commented #50
  • May 17 04:56
    ZhongKang97 commented #50
  • May 17 04:50
    ZhongKang97 commented #50
  • Oct 22 2021 10:41
    e3rd edited #50
  • Oct 22 2021 10:40
    e3rd opened #50
  • Oct 21 2021 16:17
    e3rd commented #32
  • Oct 03 2019 01:00
    pyc-ycy opened #49
  • Jul 09 2019 09:00
    hongwen000 opened #48
  • Jan 29 2019 16:03

    zbarge on master

    Fix UnicodeError in superReadCS… Merge pull request #47 from mhe… (compare)

  • Jan 29 2019 16:03
    zbarge closed #47
  • Jan 29 2019 14:59
    mherrmann opened #47
  • Sep 12 2018 10:14
    sem-geologist commented #44
  • Sep 12 2018 07:27
    dec1 commented #44
  • Sep 01 2018 05:52
    HoxinhLuo edited #46
  • Sep 01 2018 05:51
    HoxinhLuo opened #46
  • Aug 31 2018 15:18
    zbarge commented #44
  • Aug 31 2018 14:48
    dec1 commented #44
  • Aug 31 2018 14:47
    dec1 commented #44
  • Aug 31 2018 14:31
    zbarge commented #44
  • Aug 31 2018 14:21
    zbarge closed #45
James Draper
@draperjames
have you tried just commenting out this line __import__('pkg_resources').declare_namespace(__name__)
Zeke
@zbarge
no ill take a look at that
James Draper
@draperjames
did you get that to work? it works for me. At the last commit on my fork I have 2 failed and 146 passed
Zeke
@zbarge
wow nice - i can dump my branch lol i am at 6 failed
James Draper
@draperjames
Yeah I think I got lucky. I have been really going hard at just correcting small errors and reading the base as I go. This Codacy thing is really pretty cool.
Zeke
@zbarge
rad - i saw those auto-bug finds from Codacy - seems very useful
James Draper
@draperjames
@zbarge how you managed to get all of the tests to pass?
*have
Zeke
@zbarge
not yet - still 6 fails
I stopped working on it after your major success killing the bugs lol
James Draper
@draperjames
Well I think I might have killed some and made more. Codacy keeps on giving advice that I don't understand. most of the warnings on there are like are this bullshit about adding decorators to methods :confused:
Zeke
@zbarge
ruh roh
Luckily the bugs are extremely minor - core components work great
James Draper
@draperjames
I had to take some time to fuck around with all that to kind of understand what is happening
Zeke
@zbarge
haha
James Draper
@draperjames
Word. I feel like most of the shit is wants me to do is irrelevant
Zeke
@zbarge
Yeah pretty much is...whenever i run pandas scripts i get all sorts of warnings
indexer row column axis foo bar baz bam
the data always comes out fine so im happy though, lol
James Draper
@draperjames
yup. I think that that one might have a kind of simple fix
for real everything seems to work fine
I really wanna get the hang of the pytests and the decorators thing on lock
Zeke
@zbarge
Yeah - Im thinking its pretty safe to start adding new features
James Draper
@draperjames
more for my own understanding than anything else
Zeke
@zbarge
yeahh - testing is super important, im pretty bad at it normally
James Draper
@draperjames
lol same I NEVER test my stuff. I just prototype everything to death
Zeke
@zbarge
haha nice. Im sure once the project gets big enough you get murdered without tests
200K lines of code is probably terrifying to work on...
James Draper
@draperjames
For sure
Zeke
@zbarge
(without them)
James Draper
@draperjames
I think if we want people to take this package seriously as the heir to pandasqt that we'll need to make shit as robust as possible
every throws the word robust into their fancy website descriptions that and narrative
James Draper
@draperjames
But for real tho this project is starting to look so dope. I am kind of enjoying the fact that we are the only people building this thing out. Most projects out there look so intimidating and none of the members want to give noobs the time of day.
Zeke
@zbarge
Yeah - me too. It's been good so far. Seems like it
will be a breeze to upgrade and test, the foundation can support it well
And yeah I need all the good experience I can get - I'm nothing until 5+ years apparently....
James Draper
@draperjames
How long have you been coding?
Zeke
@zbarge
1 year python, maybe 2 years HTML/CSS, 2 years SQL
you?
James Draper
@draperjames
Well I'll say for only one year you are killing the game
since 2013 in python, matlab, some R
Python is my favorite though.
I wish I could spend more time on app development most of what I do is hard core data analysis that gets pretty tedious after a while.
Zeke
@zbarge
Well awesome - thanks dude. Yeah Im really fortunate with my job - most of our tasks can be automated so I end up with free time waiting for scripts to run lol
Do you feel like it was valuable to learn matlab/R vs python?
James Draper
@draperjames
I only did matlab b/c I had too for the job. IDK engineers seem to like matlab and they claim it can do things better but I tend to disbelieve them. I despise R , I only learned enough of that to reverse engineer scripts that people released in academic papers. but if it was up to me I'd delete all of the R on the planet just so no one else was tempted to write more of it.
Zeke
@zbarge
haha thats funny. Whenever I get a wild hair I try to practice C++/Java but end up rolling my eyes at the 2 pages of convoluted looking code that could be 15 lines of Python..
I'm imagining R/matlab are the same way
c ++ make a pointer, touch the pointer, open the pointer, set the pointer, save the pointer, watch the pointer and delete it or you'll crash eventually, are you sure you got it? Check it again to make sure.
python: x = 10